اعتبار زمانی هر معامله فروش تعهدی چقدر است؟

وکالت خرید و فروش تعهدی تا ساعت ۲۴ روز باز شدن موقعیت معتبر است و اگر در پایان همان روز بسته شود، کارمزد تمدید روزانه از آن کسر نخواهد شد. در صورتی که کاربر تمایل به تمدید مدت زمان وکالت داشته باشد و در مدت تعیین شده به تعهدات خود برای خرید مجدد دارایی عمل نکند، وکالت فروش تعهدی به صورت خودکار تمدید شده و تحت شرایطی مشمول کارمزد تمدید وکالت می‌شود. وکالت خرید و فروش تعهدی حداکثر تا ۳۰روز قابل تمدید است و پس از آن به صورت خودکار دارایی توسط نوبیتکس خریداری شده و با پایان مدت زمان وکالت، موقعیت فروش تعهدی بسته می‌شود.

تمدید وکالت فروش در نوبیتکس وابسته به ظرفیت بازمانده‌ی استخر دارایی وکالت‌دهنده‌ها است. در صورتی که ظرفیت استخر دارایی وکالت‌دهنده‌ها به اتمام نرسیده باشد، کارمزد تمدید روزانه وکالت رایگان خواهد بود. اما به محض اتمام ظرفیت استخر، کارمزد تمدید روزانه‌ی وکالت فروش به دو شکل زیر محاسبه می‌شود:‌

۱. اگر سفارش فروش تعهدی به‌صورت تومانی باشد:
به ازای هر یک میلیون تومان سفارش فروش تعهدی یا کمتر، ۱۰۰۰ تومان به عنوان کارمزد تمدید وکالت فروش در نظر گرفته می‌شود. مثلا در صورتی که سفارش فروش تعهدی شما ۹/۵ میلیون تومان باشد، به ازای هر روز تمدید وکالت فروش، ۱۰ هزار تومان به عنوان کارمزد محاسبه می‌شود.
۲. اگر سفارش فروش تعهدی به صورت تتری باشد:‌
به ازای هر ۳۰ تتر سفارش فروش تعهدی یا کمتر، ۰.۰۳ تتر به عنوان کارمزد تمدید وکالت فروش در نظر گرفته می‌شود. مثلا در صورتی که سفارش فروش تعهدی شما ۵۰ تتر باشد، به ازای هر روز تمدید وکالت فروش، ۰.۰۶ تتر به عنوان کارمزد محاسبه می‌شود.

این کارمزد علاوه بر موقعیت‌های باز‌شده، به سفارشات باز در فروش تعهدی هم تعلق می‌گیرد. به عبارت دیگر، مبنای کارمزد تمدید روزانه، بر اساس «سفارشات فروش تعهدی» است، حتی اگر سفارش به موقعیت تبدیل نشود. برای مثال اگر وجه تضمین معادل ۱۰ میلیون تومان باشد و سفارشی که برای آن باز می‌شود به‌صورت ناقص پر شود (مثلا ۵ میلیون تومان به موقعیت تبدیل شود و ۵ میلیون تومان در حالت سفارش باز بماند)، کارمزد تمدید وکالت به‌ازای ۱۰ میلیون تومان کسر خواهد شد. در واقع کارمزد تمدید روزانه بر اساس سفارش فروش تعهدی محاسبه و از وجه تضمین کسر می‌شود.

همچنین اگر معامله با سود بسته شود به‌ازای هر روز تمدید وکالت، ۳ درصد از سود محقق‌شده معامله به استخر دارایی وکالت‌دهنده‌ها تعلق خواهد گرفت. بدیهی است که اگر معامله در همان روز اول بسته شود، تمام سود به کاربر (وکالت‌گیرنده) اختصاص خواهد یافت و استخر دارایی وکالت‌دهنده‌ها سهمی در این سود نخواهد داشت.

آموزش‌های مشابه